To pravé školení pro Vás
DomůNabídka kurzůŠkolicí prostoryO násAktualityČasopis Ad remKontaktyWEBINÁŘE (on-line kurzy) 736 216 375, 517 333 699 prihlasky@tsmvyskov.cz

Fakturace v přeshraničním obchodu a službách s důrazem na nové režimy v DPH v roce 2021 – prodej zboží na dálku, elektronické rozhraní

Termín Místo Cena (vč. DPH)
13.9.2021 09:00 - 13:30

BRNO, Vzdělávací centrum TSM, náměstí Svobody (1. patro, nad McDonald´s, vchod z ulice Zámečnická 2)

Popis cesty od Hlavního nádraží ČD v Brně: lze použít tramvaj č. 4 (směr Úvoz) nebo č. 9 (směr Lesná, Čertova rokle). Vystoupíte na zastávce náměstí Svobody (druhá zastávka od Hlavního nádraží ČD). Vzdělávací centrum TSM se nachází nad občerstvením McDonald´s  v 1. patře a vchod je z boku budovy, z ulice Zámečnická 2. Do učeben je bezbariérový přístup.
Při použití osobního automobilu lze parkovat v parkovacím domě Domini Park, na parkovišti před hotelem International nebo ve Velkém Špalíčku (vyznačeno v mapě).

BRNO BRNO, Vzdělávací centrum TSM, náměstí Svobody (1. patro, nad McDonald´s, vchod z ulice Zámečnická 2)
1 990 Kč(coffee break, písemný materiál) (vč. DPH) Přihlásit se

Popis kurzu

Cíl semináře: Seminář reaguje na potřebu ekonomických úseků /účtáren/ nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech – vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině /doklady v angličtině jsou součástí semináře/ – si účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví. Důraz bude kladen na nové režimy od roku 2021 – prodej zboží na dálku a elektronické rozhraní.
Pro koho je seminář určen: Fakturantky, finanční účetní zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby. Znalost anglického jazyka není nutná. Seminář je celý veden v češtině.
Anotace semináře:
Shrnutí změn v novele 2020 /účinné od 1.9.2020/ ve vazbě na intrakomunitární zbožový obchod. Zásadní změny v přeshraničním obchodu se zbožím od roku 2021 v návaznosti na změnu úpravy EU v DPH /účinnost pravděpodobně od 1.7.2021/ – prodej zboží na dálku, dovoz zboží na dálku, poskytnuté plnění přes elektronické rozhraní, rozšíření režimu jednoho správního místa, omezení případů povinnosti registrace v jiných členských státech – tj. zejména pro eshopy, zásilkové či katalogové obchodu s mezinárodním přesahem. Režim jednoho správního místa a jeho nová role v uplatnění DPH v přeshraniční fakturaci.
Pořízení zboží z jiného členského státu – uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace /množstevní, kvalitativní/, uplatnění nároku na odpočet dle paragrafu 11, účetní souvztažnosti
Dodání zboží do jiného členského státu – důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, zasílání zboží vs prodej zboží na dálku nově, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce a prodej přes elektronická rozhraní tj. nově od roku 2021 . Vykazování prodeje zboží na dálku v hlášení MOSS – režim EU.
Dovoz zboží – definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly, celní režimy při dovozu, uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti, rizika při dovozu,
Vývoz zboží – definice vývozu v celních a daňových předpisech, uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, důkazní prostředky,
Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země – uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla – viz paragraf 9, ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejích náležitostí, služby v e-commerce, zálohy na služby a jejich promítnutí do přiznání a souhrnného hlášení. Přesunutí vybraných služeb do režimu jednoho správního místa.
Přijetí služeb z jiného členského státu – uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb
Ing. Vladimír ZDRAŽIL

Ing. Vladimír Zdražil je specialista na mezinárodní zbožové transakce a na služby s mezinárodním prvkem.

Zobrazit kurzy

Tisk