MANUÁL NA MILENIÁLY? Ten neexistuje :-) My Vás ale naučíme s nimi jednat. Podívejte se na jednu z NOVINEK v nabídce našich kurzů.
To pravé školení pro Vás
DomůNabídka kurzůŠkolicí prostoryO násAktualityČasopis Ad remKontakty +420 517 333 699 +420 736 216 375 prihlasky@tsmvyskov.cz

Stížnosti a petice

Termín Místo Cena
Všechny termíny jsou ukončeny

Popis kurzu

Seminář je určen pro zaměstnance obcí a krajů, kteří vyřizují agendu stížností a petic.
Cílem semináře je seznámit účastníky kurzu komplexně s vedením agendy stížností a petic.
Úvodní část kurzu je věnována zakotvení problematiky stížností a petic v právním řádu ČR. Pokud se týká stížností, bude výklad soustředěn na příslušná ustanovení zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů; zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů a dále se výklad bude věnovat problematice stížností podle § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
Výklad bude též zameřen na posouzení podání jako stížnosti, základní prvky podání stížnosti a náležitosti s tím související.
Pokud se týká úvodního výkladu věnovanému petičnímu právu, ten bude zaměřen na definiční právní znaky petice podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů.
Výklad bude obsahovat právní souvislosti zákona č. 85/1990 Sb., o právu petiční ve vztahu ke stížnostem.
Další část bude věnována výkladu o způsobu vyřizování stížností a petic.
V této části budou účastníkům kurzu poskytnuty informace o různých typech způsobů vyřizování stížností a petic, a to z praktických zkušeností přednášejícího.
Důraz bude kladen především na procesní stránku vyřízení věci a bude se současně věnovat problematice lhůt při vyřizování stížností a petic.
Cílem bude seznámit s různými praktickými zkušenostmi s vyřizováním této agendy na úrovni obcí a krajů. Dále bude pojednáno o různých úpravách této agendy ve vnitřních předpisech obcí a krajů a pojednáno bude též o jejich praktických zkušenostech.
Poslední blok výkladu se bude věnovat evidenční agendě stížností a petic a problematice sankcí a odpovědnosti za vyřízení stížnosti a petice. Stejně jako výklad obsáhne i praktické příklady způsobů vyřízení stížností a petic. Krátce bude předestřen princip „výkonu dobré veřejné správy“ při aplikaci této agendy vycházející z Evropské charty místní správy a teoretické publikace k dané problematice. Krátce bude také zmíněna rozhodovací praxe Veřejného ochránce práv v agendě vyřizování stížností a petic jednotlivými složkami obecní a krajské samosprávy. Dotazy.

Bonusy společnosti TSM

  • Na každém kurzu myslíme na Vaši pohodu (dostanete od nás tašku a v ní najdete podklady ke kurzu, psací potřeby a blok, naše propagační materiály a drobnosti)
  • Věrnostní systém (vážíme si počtu Vašich účastí na našich kurzech, myslíme na Vaše jmeniny i narozeniny, slavíme s Vámi Vánoce i výročí vzniku naší společnosti a v průběhu roku pořádáme různé věrnostní akce)
  • Vlastní vzdělávací centra v Brně a v Praze s vynikajícím občerstvením (včetně ovoce) a výbornou kávou.
  • Na každém kurzu automaticky získáváte písemný materiál.
  • U seminářů, kde je v ceně kurzovného zahrnut i oběd - možnost výběru vegetariánského oběda.
  • Jsme na trhu vzdělávání už 30 let.
JUDr. Michal BORTEL

JUDr. Michal Bortel se věnuje přednáškové činnosti pro veřejnou správu po více než 9 let a má bohaté praktické zkušenosti s fungováním obecní a krajské samosprávy. V advokacii působí 10 let a ve své advokátní praxi se zaměřuje zejména na oblast veřejného práva. Své semináře se snaží obohacovat nejen o teoretické, ale i praktické zkušenosti. Má bohaté zkušenosti z legislativní činností a aktivně se podílí na tvorbě právních předpisů.

Zobrazit kurzy

Tisk