Vhodné pro účetní, pokladní, vedoucí pracovníky (pro všechny typy organizací)
Úvodem:
Cestuje téměř každý. Ne každý, ale zná svoje práva a povinnosti v souvislosti s pracovními cestami. Vedoucí pracovníci si musí poradit s kontrolou vykazovaných náhrad souvisejících s pracovní cestou svých podřízených. Zákoník práce a zákon o daních z příjmů není v této oblasti jednoduše aplikovatelný.
Cíl semináře:
Správná aplikace zákonných ustanovení zajistí plnění povinností zaměstnavatele vůči nárokům zaměstnanců a také jistotu v uplatňování daňových nákladů v souvislosti s poskytováním cestovních náhrad. Na příkladech z praxe se naučíme vyvarovat chyb, které mohou vést k soudním sporům nebo k daňovým doměrkům.
Každý rok dochází ke změnám sazeb a ty je třeba aplikovat do změn vnitřních předpisů. Na základě návodu na formu vnitřního předpisu a jeho úpravy porozumíte aplikaci zákonných norem. Absolvování semináře bude přínosem pro ty, kteří své nároky uplatňují i pro ty, kteří je schvalují a účtují.
Zákoník práce – části týkající se cestovních náhrad
Vybraná problematika
Směrnice pro poskytování cestovních náhrad – podle typu organizace
- organizační struktura účetní jednotky
- oběh účetních dokladů
- účetní doklady podle zákona o EET
- podpisové vzory
- příkazy k pracovní cestě, stanovení podmínek
Valutová pokladna
- směny korun na valuty
- zálohy na zahraniční pracovní cesty
- vyúčtování zahraničních pracovních cest
Definice pojmů
Pracovní cesta, místo výkonu práce, pravidelné pracovitě, tuzemská pracovní cesta, zahraniční pracovní cesta, poskytování a vyúčtování záloh, paušalizace náhrad.
Aktuální sazby podle vyhlášek, které stanovují sazby stravného při tuzemských a zahraničních pracovních cestách, ceny PHM a sazby základní náhrady za používání motorových vozidel
Příklady výpočtů náhrad v tuzemsku a v zahraničí.
Dotazy, diskuse.
Květoslava Novotná - daňový poradce, zapsaný v seznamu KDP pod evid. č. 1188, bilanční účetní, certifikát bank. institutu, majitelka firmy NOVEKO 96 spol. s r.o. v Brně. Lektorská činnost od roku 1993 na téma účetnictví. Lektorská činnost od roku 1996 témata účetnictví a daní. Vice než 30 let praxe v oboru účetnictví. 20 let praxe v oblasti daňového poradenství. 10 let výuky na vyšší odborné škole.
online kurz
Online kurzy jsou realizovány prostřednictvím platformy ZOOM.
Přístupové údaje budou zaslány vždy cca dva dny před konáním školení na email, který jste uvedli v přihlášce na školení.
Výukovou online místnost otevíráme vždy hodinu před začátkem školení, abyste se mohli v klidu připojit a vyzkoušet spojení. V případě, že by cokoli nešlo, volejte 517 333 699, vyřešíme to spolu.
Jak se Zoomem pracovat?
Máte dvě možnosti:
- Zoom si nainstalovat, což je nejlepší možnost, ale ne každý ji může/chce využít (klikněte „Download“ a dále postupujte intuitivně dle pokynů "OK", "I Agree", "I accept" a podobně).
- spustit Zoom přes webový prohlížeč (možnost "Join from your browser"). V takovém případě ale je třeba ideálně použít internetový prohlížeč Google Chrome či Microsoft Edge. Spuštění v prohlížeči Internet Explorer nebývá ideální. Poté klikněte na "Launch Meeting".
Podrobný návod naleznete ZDE
Těšíme se na Vás online :)
