Program semináře:
- Platný legislativní rámec včetně aktualizace předpisů, zákon o účetnictví, výpočty limitů, definice účetní závěrky, výkaz zisku a ztrát, rozvaha, výkaz cash-flow, výkaz o pohybu VK, výkaz o plnění rozpočtu, příloha – textová část, tabulková část.
- Zjednodušená forma účetnictví pro p.o. a povinnost sestavit výkazy.
- Kontrolní vazby výkazů, předepsaný obsah výkazů, kontrola úplnosti požadovaných informací v Příloze – nejčastější nedostatky. Kontroly pohledávek a závazků pro konsolidaci.
- Harmonogram účetní závěrky x plán inventarizace – vzájemné termínové vazby. Změny způsobu inventarizace vlastních zdrojů dle inventarizační vyhlášky. Zjednodušená inventura, zjednodušené inventurní soupisy, povinnost inventurní evidence a rozpisem zůstatku účtu 403. Jak kontrolovat správnost časového rozlišování a TP. Inventurní evidence, fyzické inventury, dokladové inventury, zpracování inventurních soupisů, účetní záznamy ovlivňující účetní závěrku k 31. 12. 2025, inventarizační rozdíly a část zúčtovatelných rozdílů. Inventarizační zpráva a účetní závěrka. Vratky DPH z inventarizačních rozdílů dle zákona o DPH.
- Kontrola úplnosti zaúčtovaných operací v účetních knihách, časová souvislost nákladů a výnosů, transfery průtokové a k vypořádání, dohadné položky, časové rozlišení nákladů a výnosů. Úplnost zaúčtovaných dat před sestavením účetní závěrky, kontrolní mechanismy.
- Kontrola správnosti účtování o majetku.
- Kontrola účtování a způsobu evidence dotací
- Účtování a oceňování zásob
- Podrozvahová evidence jako součást Přílohy. Změny oceňování.
- Hospodářský výsledek za hlavní i hospodářskou činnost, základ daně z příjmů právnických osob, výpočet DPPO a její zaúčtování. DPH, silniční daň.
- Schvalování účetní závěrky a rozdělení zisku
- Rekapitulace změn předpisů v r. 2025 a pro rok 2026
- Nová stanoviska MFČR k účetnictví a k daním veřejné správy
- Novela vyhlášky č. 410/2009 Sb.
- Novela vyhlášky o FKSP
- Připravovaná novela zákona č. 250/2000 Sb. i č. 218/2000 Sb. týkající se dotací aj.
- Připravovaný zákon, který vyloučí ÚSC i p.o z okruhu osob povinně zapisovaných skutečného vlastníka.
- Očekávané novely předpisů – zákon o obcích, o finanční kontrole aj. v souvislosti s elektronizací postupů orgánů veřejné moci
- Informace o dalších připravovaných změnách předpisů podle aktuálního vývoje
- Seznámení s připravovanými novelami daňových zákonů
- Vše aktuálně k datu konání semináře
Ing. Hana Juráňová působí již 20 let jako daňová poradkyně a auditorka. Mimo jiné se dlouhodobě zabývá legislativou platnou pro hospodaření organizací v rámci veřejné správy. Provádí kontrolní činnost, podílí se na přezkumech hospodaření a auditech účetních závěrek, poskytuje konzultační služby. Od roku 2005 se věnuje i přednáškové činnosti.
Certifikace kurzu
- Vzdělávací agentura TSM, spol. s r. o. je akreditovanou vzdělávací institucí MV ČR dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů a toto školení je také vhodné v rámci průběžného vzdělávání úředníků ÚSC. V případě, že jste úředník dle výše uvedeného zákona a potřebujete vystavit akreditované osvědčení, zaškrtněte tuto možnost při vyplnění Vašeho jména v přihlášce.
- Úředníci ÚSC mají kurzovné osvobozené od DPH.
online kurz
Online kurzy jsou realizovány prostřednictvím platformy ZOOM.
Přístupové údaje budou zaslány vždy cca dva dny před konáním školení na email, který jste uvedli v přihlášce na školení.
Výukovou online místnost otevíráme vždy hodinu před začátkem školení, abyste se mohli v klidu připojit a vyzkoušet spojení. V případě, že by cokoli nešlo, volejte 517 333 699, vyřešíme to spolu.
Jak se Zoomem pracovat?
Máte dvě možnosti:
- Zoom si nainstalovat, což je nejlepší možnost, ale ne každý ji může/chce využít (klikněte „Download“ a dále postupujte intuitivně dle pokynů "OK", "I Agree", "I accept" a podobně).
- spustit Zoom přes webový prohlížeč (možnost "Join from your browser"). V takovém případě ale je třeba ideálně použít internetový prohlížeč Google Chrome či Microsoft Edge. Spuštění v prohlížeči Internet Explorer nebývá ideální. Poté klikněte na "Launch Meeting".
Podrobný návod naleznete ZDE
Těšíme se na Vás online :)