Účetnictví, daně a rozpočty příspěvkových organizací

Ing. Hana Juráňová
daňová poradkyně a auditorka

Další dostupné termíny

Termín Místo Cena
8.12.2025
09:00 – 14:00
Brno 2 231 Kč Vybrat

Rekapitulace podstatných změn předpisů platných pro rok 2025, jejich výklady a stanoviska MFČR – například zákon o daních z příjmů, zákon o DPH – nové výklady, povinnosti pro evidenci majetku, jeho TZ a významných oprav, povinnosti při odregistraci. Stručná informace o digitalizaci účetnictví v ČR.  Často kladené dotazy a odpovědi MFČR. Ostatní změny legislativy dle aktuálního stavu ke dni pořádání semináře.

  • Rekapitulace účetních zásad platných pro příspěvkové organizace - vedení účetnictví ve zjednodušeném a plném rozsahu

Metodika účetnictví – účetní záznamy, účetní zápisy, průkaznost. Formy účetních záznamů – listinná, technická, formy podpisových záznamů
Opravy chyb, storna dokladů, archivace, úloha inventarizace.
Struktura aktiv, pasiv, nákladů a výnosů, bilanční kontinuita, zachycení hospodářského výsledku, struktura vlastních zdrojů. ¨
Základy účtování o nabytí a pozbytí majetku (včetně dopadů do investičního fondu  u p.o.), jeho oceňování, přeceňování a evidence, opravné položky
Dohadné  položky, časové rozlišení, rezervy, podrozvahová  evidence – změny v oceňování
Pohledávky v účetnictví, opravné položky účetní a daňové, časté chyby
Systém tvorby a čerpání peněžních fondů.
Základy účtování o transferech.
Hlavní a hospodářská činnost, oddělené účtování, daňové dopady

  • Rekapitulace rozdílů mezi účetním zobrazením nákladů a výnosů a jejich vlivem na základ daně z příjmů, rozdíl mezi daňovými a účetními odpisy, ostatní významné odlišnosti, účet 408 a změny základů daně v minulých obdobích
  • Rozpočty nákladů a výnosů příspěvkových organizací v roce 2025, zákonná ustanovení, stanoviska  MFČR, oprávnění  zřizovatele, oprávnění statutárního orgánu příspěvkových organizací

Ing. Hana Juráňová působí již 20 let jako daňová poradkyně a auditorka. Mimo jiné se dlouhodobě zabývá legislativou platnou pro hospodaření organizací v rámci veřejné správy. Provádí kontrolní činnost, podílí se na přezkumech hospodaření a auditech účetních závěrek, poskytuje konzultační služby. Od roku 2005 se věnuje i přednáškové činnosti.

Certifikace kurzu

  • Vzdělávací agentura TSM, spol. s r. o. je akreditovanou vzdělávací institucí MV ČR dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů a toto školení je také vhodné v rámci průběžného vzdělávání úředníků ÚSC. V případě, že jste úředník dle výše uvedeného zákona a potřebujete vystavit akreditované osvědčení, zaškrtněte tuto možnost při vyplnění Vašeho jména v přihlášce.
  • Úředníci ÚSC mají kurzovné osvobozené od DPH.

online kurz

Online kurzy jsou realizovány prostřednictvím platformy ZOOM.

Přístupové údaje budou zaslány vždy cca dva dny před konáním školení na email, který jste uvedli v přihlášce na školení.

Výukovou online místnost otevíráme vždy hodinu před začátkem školení, abyste se mohli v klidu připojit a vyzkoušet spojení. V případě, že by cokoli nešlo, volejte 517 333 699, vyřešíme to spolu.

 

Jak se Zoomem pracovat?

Máte dvě možnosti:

- Zoom si nainstalovat, což je nejlepší možnost, ale ne každý ji může/chce využít (klikněte „Download“ a dále postupujte intuitivně dle pokynů "OK", "I Agree", "I accept" a podobně).

- spustit Zoom přes webový prohlížeč (možnost "Join from your browser"). V takovém případě ale je třeba ideálně použít internetový prohlížeč Google Chrome či Microsoft Edge. Spuštění v prohlížeči Internet Explorer nebývá ideální. Poté klikněte na "Launch Meeting".

 

Podrobný návod naleznete ZDE

 

Těšíme se na Vás online :)

Termín
8.12.2025
Čas
09:00 – 14:00
Lokalita
Obsahuje
e-osvědčení, materiál k semináři
Certifikát po absolvování
Kurz vhodný pro úředníky ÚSC
2 066 Kč bez DPH
2 500 Kč včetně 21% DPH