Evropská směrnice o transparentnosti odměňování představuje zásadní krok k prosazení rovnosti žen a mužů v odměňování. V praxi přináší nové povinnosti zaměstnavatelům, zvyšuje tlak na otevřenost mezd a otevírá dveře potenciálním sporům v případě diskriminace.
Cílem školení je srozumitelně vysvětlit nové povinnosti, jejich právní pozadí i praktické dopady – a to s důrazem na to, co musí zaměstnavatelé udělat, aby byli v souladu s novou legislativou a současně minimalizovali rizika postihu
Osnova školení:
1. Úvod do tématu
- Význam směrnice o transparentním odměňování a její aplikace
- Kontext přijetí směrnice (cíle, důvody)
- Harmonogram transpozice směrnice a kdo je směrnicí dotčen
- Rovné odměňování v ČR, zásada za stejnou práci, stejná odměna
3. Hlavní povinnosti zaměstnavatelů
- Povinnost informovat o odměňování při náboru nových zaměstnanců
- Přístup zaměstnanců k údajům o odměnách a jejich struktuře
- Povinnost sdělit výši mzdy kolegy – je tomu skutečně tak?
- Společná kritéria odměňování a jejich dokumentace
- Pravidelné reporty o rozdílech v odměňování a koho se to týká
- Vysvětlení povinnosti provést „rozdílovou analýzu odměňování“
4. Změny v oblasti důkazního břemene
- Přesun důkazního břemene na zaměstnavatele
- Co to znamená v praxi – příklady sporů
5. Možné sankce a důsledky porušení
- Rizika reputační – vliv na značku zaměstnavatele
6. Dopady do HR praxe
- Nastavení vnitřního systému odměňování
- Komunikace se zaměstnanci
7. Jak se připravit – doporučené kroky
- Vnitřní audit odměňování (mzdový audit)
- Revize pracovních smluv a interních předpisů
- Školení HR a manažerů
Lektoři si vyhrazují právo přednášet každý samostatně.
Vedoucí partner advokátní kanceláře Valíček & Valíčková, advokátní kancelář, s.r.o., která se řadí mezi větší advokátní kanceláře České republiky a jež získala ocenění Právnická firma roku 2019 a roku 2022 – velmi doporučovaná kancelář v oblasti pracovního práva, dále byla tato advokátní kancelář zařazena mezi TOP advokátní kanceláře v ČR týdeníkem EURO a mezi Významné advokátní kanceláře ČR společností Epravo.cz.
Lektorka je autorkou pracovněprávních vzorů pro právní systém ASPI od společnosti Wolters Kluwer, a.s., členkou Rady Expertů Unie personalistů a členkou Kolegia expertů AKV Praha. Je autorkou mnoha článků a publikací. Tým kanceláře tvoří více než 20 odborníků. Kancelář má bohaté zkušenosti se zastupováním u soudních jednání, inspektorátů práce a dalších orgánů. Během školení si lektorka zakládá na osobním přístupu ke každému klientovi.
Vedoucí partner advokátní kanceláře Valíček & Valíčková, advokátní kancelář, s.r.o., která se řadí mezi větší advokátní kanceláře České republiky a jež získala ocenění Právnická firma roku 2019 a roku 2022 – velmi doporučovaná kancelář v oblasti pracovního práva, dále byla tato advokátní kancelář zařazena mezi TOP advokátní kanceláře v ČR týdeníkem EURO a mezi Významné advokátní kanceláře ČR společností Epravo.cz.
Lektor je autorem pracovněprávních vzorů pro právní systém ASPI od společnosti Wolters Kluwer, a.s., členem Rady Expertů Unie personalistů a členem Kolegia expertů AKV Praha. Je autorem mnoha článků a publikací. Tým kanceláře tvoří více než 20 odborníků. Kancelář má bohaté zkušenosti se zastupováním u soudních jednání, inspektorátů práce a dalších orgánů. Během školení si lektor zakládá na osobním přístupu ke každému klientovi.
online kurz
Online kurzy jsou realizovány prostřednictvím platformy ZOOM.
Přístupové údaje budou zaslány vždy cca dva dny před konáním školení na email, který jste uvedli v přihlášce na školení.
Výukovou online místnost otevíráme vždy hodinu před začátkem školení, abyste se mohli v klidu připojit a vyzkoušet spojení. V případě, že by cokoli nešlo, volejte 517 333 699, vyřešíme to spolu.
Jak se Zoomem pracovat?
Máte dvě možnosti:
- Zoom si nainstalovat, což je nejlepší možnost, ale ne každý ji může/chce využít (klikněte „Download“ a dále postupujte intuitivně dle pokynů "OK", "I Agree", "I accept" a podobně).
- spustit Zoom přes webový prohlížeč (možnost "Join from your browser"). V takovém případě ale je třeba ideálně použít internetový prohlížeč Google Chrome či Microsoft Edge. Spuštění v prohlížeči Internet Explorer nebývá ideální. Poté klikněte na "Launch Meeting".
Podrobný návod naleznete ZDE
Těšíme se na Vás online :)