Emoce pod kontrolou - Vědomá komunikace pro klid a spolupráci

Martina Maraj
lektorka, konzultantka a koučka

Dostupné termíny

Termín Místo Cena
16.3.2026
09:00 – 15:00
Brno 2 600 Kč

Anotace:

Už vás nebaví zbytečné konflikty, frustrace a toxický jazyk? Tento workshop učí, jak překonat automatické a emocionální reakce a jak aktivně přepínat dialog do konstruktivního módu.

Účastníci se naučí, jak pomocí Jazyka Bezpečí (založeného na Nenásilné komunikaci a principům vyjednávání) zamezit konfliktním spirálám, které ničí vztahy a brzdí rozhodování. Kurz dává do ruky okamžitě aplikovatelné nástroje pro ovládání vnitřního dialogu a snižování emocí v obtížných situacích, s důrazem na řešení a posun.

Cíle školení:

  • Osvojit si Vědomou Pauzu – získat schopnost zastavit automatickou, emoční reakci a nahradit ji vědomou komunikací.
  • Rozpoznat klíčové spouštěče a toxické komunikační vzorce, které vedou ke zbytečným konfliktům.
  • Osvojit si Jazyk Bezpečí, formulovat Já jazyk a další vyjednávací techniky pro účinný přesun od konfliktu k řešení.
  • Získat nástroje, jak ověřovat Fakta vs. Domněnky a zbavit se interpretací a nedorozumění.
  • Posílit schopnost vést rozhovor směrem k řešení a větší odpovědnosti.

Obsah školení:

I. Od Reakce k Vědomé Pauze

  • Situační reakce: Analýza 1s/3s/10s a cvičení pro zavedení Vědomé Pauzy.
  • Fakta nebo Domněnky? Metoda ověřování, odkládání generalizací a zaměření se na ověřitelná data.
  • Toxické Vzorce: Identifikace nejčastějších vzorců, které vytvářejí pocit ohrožení a nedůvěry.

II. Mistrovství Jazyka Bezpečí (NVC v praxi)

  • Jazyk Bezpečí: Principy Nenásilné komunikace a koučovacího přístupu.
  • Já Jazyk: Jak efektivně vyjádřit svůj pocit a potřebu bez toho, aby to druhá strana vnímala jako útok nebo kritiku.
  • Nácvik: Praktický trénink nahrazování toxických výroků konstruktivním a řešení orientovaným jazykem.

III. Nástroje pro Zvládání emocí

  • Aktivní naslouchání: Jak validovat sdělení, získat důvěru a přesunout debatu k akci.
  • Reakce na útok/kritiku: Praktické techniky pro udržení klidu, zachování hranic a přesměrování rozhovoru.
  • Nastavení Bezpečí: Klíčové komunikační pravidlo pro prevenci zbytečných konfliktů.

Závěr školení:

Účastníci získají jistotu v náročné komunikaci a osvojí si zásady pro konstruktivní dialog, který dokáže pracovat s emocemi a míří k řešení. Odnesou si individuální Akční plán pro zavedení Vědomé komunikace do své každodenní praxe. Naleznout účinné metody, jak z konfliktu přecházet ke spolupráci a využívat tyto komunikační dovednosti pro budování důvěry a spolupráce.

Specializace: Vědomá komunikace, nenásilná komunikace, týmová spolupráce, motivace a vyladění týmu, inovační myšlení.

Martina Maraj aktivně působí jako lektorka, konzultantka a koučka, přičemž těží ze svých 20 let manažerských a podnikatelských zkušeností. Jako bývalá obchodní ředitelka a zakladatelka vlastní společnosti se sociálním přesahem zná dokonale prostředí obchodu, výroby, procesního řízení, obchodních strategií a vedení lidí.

Její hluboká expertiza je podložena i publikační činností: je autorkou dvou knih pro začínající podnikatele a zkušenosti získávala nejen v soukromém sektoru, ale také při spolupráci s akcelerátory (JIC Brno, TIC Zlín, Akcelerátor Opifer) a Hospodářskými komorami.

Její přístup je unikátní: Propojuje byznys s hloubkovou motivací a komunikací. Martina učí, jak vědomě přepínat destruktivní komunikační vzorce (Autopiloty) do Dialogu Dospělého zaměřeného na řešení a odpovědnost. Využívá k tomu prvky koučování (standardy ICF), Nenásilné komunikace (NVC), psychologické modely a moderní poznatky z neurovědy. Všechny kurzy vede srozumitelným a praktickým jazykem respektujícím firemní praxi.

Unikátní Přínos pro Klienty: Martina se zaměřuje na JAZYK.

  • Praktická Aplikace: Okamžitý převod toxické komunikace na konstruktivní dialog.
  • Motivace: Využití individuálních vnitřních motivátorů pro růst angažovanosti a odpovědnosti.
  • Vizuální Styl: Využívá zážitkové učení, hry, modelové situace a originální vizuální techniky pro lepší zapamatování a hlubší propojení s tématy.

Martina Maraj pomáhá týmům a manažerům nahradit konfliktní spirály za respektující a na řešení orientovaný dialog, který vede k prokazatelným výsledkům.

Brno, Vzdělávací centrum TSM, Rašínova 103/2, 3. patro

Od Hlavního nádraží ČD v Brně lze použít tramvaj č. 9 (směr Lesná, Čertova rokle). Vystoupíte na zastávce náměstí Svobody (druhá zastávka od Hlavního nádraží ČD).
Vstup do vzdělávacího centra TSM je přímo u tramvajové zastávky. Školící prostory se nachází ve 3. patře (lze použít výtah). Do školících prostor je bezbariérový přístup.

Při použití osobního automobilu lze parkovat v parkovacím domě Domini Park, na parkovišti před hotelem International, ve Velkém Špalíčku, v parkovacích garážích u Janáčkova divadla (JD parking), odtud cca 10 - 15 minut pěšky do učeben.

 

Termín
16.3.2026
09:00 – 15:00
Obsahuje
coffee break, písemný materiál, osvědčení
Certifikát po absolvování
2 600 Kč bez DPH
3 146 Kč včetně 21% DPH