Popis kurzu
Vhodné pro pokladní, pracovníky přijímající tržby v hotovosti, vedoucí pracovníky, účetní (pro všechny typy organizací, plátce DPH i neplátce a ostatní).
1. Směrnice pro činnost pokladny – podle typu organizace
-
organizační struktura účetní jednotky
-
druhy pokladních dokladů
-
oběh účetních dokladů
-
podpisové vzory
2. Způsob vystavování pokladních dokladů a nezbytné náležitosti
-
podle zákona o účetnictví
-
podle zákona o DPH - zjednodušení daňové doklady, pojetí daňových dokladů – věrohodnost, neporušenost a čitelnost, změny na základě „Daňového balíčku“ podle data schválení ke dni konání semináře a aktuální judikáty k problémovým okruhům
-
pro potřeby účetní jednotky
-
obchodní listiny podle občanského zákoníku a zákona o obchodních korporacích.
3. Jak vést pokladní knihu
-
ruční vedení pokladního deníku, vedení na PC
-
obraty, zůstatky, protokolární předávání
4. Valutová pokladna
-
směny korun na valuty
-
zálohy na zahraniční pracovní cesty
-
vyúčtování zahraničních pracovních cest
5. Účtování pokladních dokladů – příjmových, výdajových, cestovních příkazů, ceniny 6. Inventarizace, limity hotovosti, bezpečnostní předpisy
7. Dohoda o hmotné odpovědnosti a další návaznosti na zákoník práce
8. Vazba pokladny na účetnictví, mzdovou agendu, kumulace funkcí.
9. Pokladna v daňové evidenci
10. Zákon o omezení plateb v hotovosti, sankce
11. Náležitosti dokladů podle dalších předpisů: zákona o ochraně spotřebitele, živnostenského zákona
12. Úprava činnosti v pokladně ve vztahu k ochraně osobních údajů (GDPR) Dotazy, diskuse.