Popis kurzu
Častým problémem hodnotících pohovorů je, že jsou formální, soustřeďují se na vyplnění předepsaného formuláře a často zaměstnance více rozladí, než motivují k vyšším výkonům. Mnoho manažerů, kteří dělají hodnotící pohovory jsou skvělými odborníky ve svém oboru, ale měli málo příležitostí si vyzkoušet, jak takový hodnotící pohovor udělat správně.
Určeno pro:
Vedoucí pracovníky, manažery , team leadery a pro všechny, kteří mají zájem se zlepšit v hodnocení a motivaci svých podřízených.
Cíle školení:
- Osvojit si principy vedení hodnotícího pohovoru
- Poskytnout účastníkům informace o smyslu a přínosech systému hodnocení zaměstnanců.
- Vysvětlit, co a jak hodnotit, co a jak připravit.
- Uvědomit si důležitost hodnocení a efektivního předání hodnocenému
- Umět uplatnit strategie pozitivního řízení a motivace.
- Seznámit s moderními, aktuálně používanými modely hodnocení.
Obsah semináře:
-
Co rozhoduje o úspěchu při rozhovorech manažera s podřízenými?
-
Chvála a kritika
-
Pochvala jako nástroj motivace
-
Pozitivní zpětná vazba
-
Deset obtížných typů pro vytýkací rozhovory
-
Předpoklady úspěchu při vedení rozhovorů s podřízenými.
-
Hodnotící pohovor jako nástroj vedení
-
Struktura hodnotícího rozhovoru
-
Příprava a správné vedení hodnotícího pohovoru.
-
Význam hodnotících rozhovorů a jejich zvláštnosti.
-
Na co musíme dbát při hodnocení spolupracovníků
-
Stěžejní předpoklady úspěchu při vedení hodnotících rozhovorů
-
Význam a motivace hodnocení
-
Zásady pro organizaci a vedení hodnotících rozhovorů
-
Umíte motivovat sám sebe?
-
Něco pro inspiraci - konkrétní příklady hodnotících dotazníků v odlišných firmách (soukromá, státní, neziskovka apod.)
-
Diskuse, dotazy